.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نماينده قائم‌شهر و ويژگيهاي نامزد وزارت كشور
وقتي رييس مجلس عنوان مي‌كند منتظر معرفي وزير كشور قوي به مجلس هستيم منظور وي، شخصيت جامعي است كه بتواند به عنوان نماينده عالي دولت در امور داخل كشور عمل كند...

نماينده مردم سوادكوه و قائم‌شهر در خانه ملت، در ارزيابي از مولفه‌هاي وزير كشور قوي و مناسب براي معرفي به مجلس تصريح كرد: وزير كشور بايد ويژگي خاصي داشته باشد، چرا كه استانداراني كه وي نصب مي‌كند، اين استانداران در استان از اختيارات خاصي برخوردارند و در واقع هر كدام يك نيمچه دولت هستند.

دكتر عزت‌الله اكبري تالارپشتي در گفتگو با ايسنا با  بيان اين مطلب گفت: استانداران را يك دولت منطقه‌اي خواند كه داراي اختيارات خاص هستند.

به گفته اين نماينده مجلس، بر اين اساس وزير كشور كه استانداران را منصوب مي‌كند با وزارتخانه‌هاي ديگر كه در هر استان مثلا يك اداره كل يا سازمان دارند، فرق مي‌كند و در واقع وزير كشور، استانداري را نصب مي‌كند تا همه نمايندگان وزارتخانه و مديران كل و روساي سازمان‌ها زير نظر و با هماهنگي وي انتخاب شده و كار كنند و بودجه‌هاي استاني نيز در دست استاندار است.

اين نماينده مجلس همچنين بحث امنيت، مسائل انتظامي و سياسي و NGO ها و احزاب را به نوعي مربوط به وزارت كشور دانست و گفت: اين اختيارات وسيع، ويژگي وزير كشور را بالا مي‌برد، بنابراين وزير كشور بايد ويژگي خاصي داشته باشد، يعني بايد چنين فردي، شخصيتي داشته جامع باشد كه بتواند امور داخل را اداره كند.

اكبري همچنين با اشاره به اهميت و جايگاه وزارت كشور گفت: در واقع استاندار، فرماندار، بخشدار و شهردار و نيروي انتظامي و امنيت كشور بيشترين ارتباط را با وزارت كشور دارند، بر اين اساس اين وزارتخانه ويژگي خاصي دارد و ويژگي خاص آن هم اهميت آن است. تعيين استانداران توسط وزارت كشور يكي از وظايف اين وزارتخانه است، چرا كه استانداران نماينده عالي دولت در منطقه هستند.

وي ادامه داد: بنابراين با توجه به اين كه وزير كشور استاندار، فرماندار و .... را انتخاب مي‌كند ويژگي آن بالا مي‌رود و جايگاه وي در مقايسه با وزيري كه در يك استان تنها يك مديركل دارد فرق مي‌كند.

اين نماينده مجلس هم‌چنين تصريح كرد: اهميت وزارت كشور از جهت اين كه اختيارات بسيار بالايي دارد، است. لذا وقتي رييس مجلس عنوان مي‌كند منتظر معرفي وزير كشور قوي به مجلس هستيم منظور وي، شخصيت جامعي است كه بتواند به عنوان نماينده عالي دولت در امور داخل كشور عمل كند.

نماينده قائم‌شهر و سوادكوه در ارزيابي از كمك مجلس به دولت در تعيين وزير كشور قوي اظهارداشت: انتخاب و معرفي وزير كشور با رييس‌جمهور است. وقتي فردي به مجلس معرفي شد، مجلس هم سعي مي‌كند با تفاهم و تعامل خوب و در عين حال با رعايت ويژگي‌هايي كه براي وزير كشور قائل است، تصميم بگيرد.

وي درپايان گفت: مجلس زماني مي‌تواند اظهارنظر كند كه وزير معرفي شود تا بعد بتواند بر روي آن شخص اظهارنظر كند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

جعفر قربان پور 30 خرداد 1387
سلام بر انتخابات ریاست جمهوری اسلامی دولت دهم ،
میزان عشق و علاقه من به میهن عزیز اسلامی و ملت بزرگ ، با فرهنگ و تمدن کهن و شجاع ایران به وسعت پهنه آبی دریای مازندران که در عمق آن شنا می نمایم و به بلندای قله سرافراز و سپید دماوند که برآن صعود نمودم می باشد . من و دریا و دماوند فرزندان مازندران سریلند ، نگین سبز ایران هستیم و برای اعتلا و دستیابی به اهداف والای سند چشم انداز بیست ساله مقام معظم رهبری تلاش خواهیم کرد . جعفر قربان پور - ساری
جعفر قربان پور 30 خرداد 1387
سلام بر انتخابات ریاست جمهوری اسلامی دولت دهم ،
میزان عشق و علاقه من به میهن عزیز اسلامی و ملت بزرگ ، با فرهنگ و تمدن کهن و شجاع ایران به وسعت پهنه آبی دریای مازندران که در عمق آن شنا می نمایم و به بلندای قله سرافراز و سپید دماوند که برآن صعود نمودم و احساس قدرشناسی به رزمندگان غواص که مدال طلای قهرمانی شنای کشور خویش را در برنامه زنده سیمای استان در هفته دفاع مقدس به ایشان هدیه نمودم می باشد . من و دریا و دماوند فرزندان مازندران سریلند ، نگین سبز ایران هستیم و برای اعتلا و دستیابی به اهداف والای سند چشم انداز بیست ساله مقام معظم رهبری تلاش خواهیم کرد . جعفر قربان پور کاندیدای سابق مجلس هشتم - ساری

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.